Instrukcja korzystania z serwisu BIP
UWAGA: instrukcja korzystania z BIP jest obowiązkową stroną każdego BIP.

1. Przeglądanie stron
Aby przeglądać strony serwisu BIP wybierz z menu po lewej stronie ekranu interesujący Cię dział. Strony BIP publikowane są w dwóch stopniach zagłębienia - strona i jej podstrony.

Na dole każdej strony znajduje się metryczka z informacjiami o dacie i autorze dokumentu, dacie publikacji, osobie publikującej oraz dacie ostatniej zmiany w prezentowanym dokumencie.

2. Strony systemowe
System obok stron informacyjnych udostępnia strony systemowe (obowiązkowe w każdym BIP):
  • Redakcja - wykaz redaktorów BIP z ich danymi kontaktowymi (adres, nr telefonu i faksu, aktywny adres e-mail)
  • Instrukcja korzystania - niniejszy dokument
  • Pozostałe informacje - zbiór informacji na temat sposobu dostępu do danych publicznych nie ujętych w BIP

3. Moduł wyszukiwania
Aby przeszukiwać serwis BIP należy w okienko wyszukiwarki wpisać szukaną frazę i kliknąć przycisk lub nacisnąć klawisz "enter". System umożliwia przeszukiwanie aktualnych dokumentów oraz opcjonalnie dokumentów archiwalnych.

4. Odnośnik do portalu BIP.gov.pl
Pod głownym menu znajduje się logo BIP będące odnośnikiem do portalu BIP pod adresem http://www.bip.gov.pl.

5. Informacje nieudostępnione w BIP
Stosownie do art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) i § 12 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 2002 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 67, poz. 619) informuje się, że udostępnianie informacji publicznych nieudostępnionych w Biuletynie Informacji Publicznej następuje poprzez:

  • wywieszanie informacji na tablicy ogłoszeń Zespołu Placówek Specjalnych w Pleszewie,
  • udostępnianie materiałów dokumentujących posiedzenia organów kolegialnych w sekretariacie,
  • udostępnianie dokumentów na pisemny wniosek, złożony w Zespole Placówek Specjalnych (zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy informacja, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.)

Nie jest wymagany wniosek w przypadku dokumentów, których udostępnienie może nastąpić niezwłocznie.

Dostęp do informacji publicznej następuje również w drodze wstępu na posiedzenia Rady Pedagogicznej. O terminie, miejscu i porządku obrad zawiadamia się poprzez ogłoszenie na tablicy ogłoszeń ZPS i na stronie internetowej jednostki.

Załączniki:

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
MS Word lub PDF

 

Autor dokumentu Data utworzenia Data ostatniej zmiany
Elżbieta Kwiatek 24.06.2008 14.09.2012
Opublikował Data publikacji  
Magdalena Szymaniak 24.06.2008